'ארם גרשוני: תהליך'.

Spread the love

אנחנו ב'פרימדונה' כל היום מחפשים חברים חדשים, כאלה עם מכונות זמן טובות משלנו, שהם גם נאים ומסבירי פנים וגם מקדימים את זמנם. לכן התאהבנו ביוצר שוקי קוק אשר לימד אותנו שאפשר להיות יותר יפים בהדפס מאשר במקור וידוע הדבר שכל מה שגורם לנו להיות יפים יותר אנחנו מאמצים. אז בבקשה – שוקי קוק על הצייר ארם גרשוני, אייטם לוהט בעצמו, בתערוכה שכולנו נגיע אליה, כי תמיד כדאי להיות במקומות הנכונים.

Aram Gershuni_process (2) (LTx) (300.00 dpi)

ציוריו של ארם, קסם עבורי, מדוייקותם, התאורה, רבדי שכבות הצבע, המתאחדות למהות מוחשית, מכסים על דרך, עבודה דקדקנית, מיומנת, היוצרת את הדימוי הזה, המובן מאליו, תוך השארת ה – 'איך זה נוצר' כתעלומה לא פתורה. בשנים האחרונות נפגשתי עם עשרות מעבודותיו של ארם, בהגיען לשיעתוק ותמיד, יחד עם ההנאה מהדימוי המדוייק, אינני מבין את ה – 'איך', המסקרן אותי, ונותר חבוי במעמקי ה – 'ארם גרשוני'. לכן, כשהצעתי לארם, לעקוב אחר התפתחותו של ציור, הייתי סקפטי לגבי תשובתו. ארם, הקשיב קשב רב, ואז חייך. הבנתי כי נגעתי. ארם החליט לבצע את התהליך על ציור פורטרט עצמי שלו, אשר הנצחת שלביו, לשיטתי, הינה הקפאת רגעי חווית יצירה שלו, את עצמו. מעין גילוי.

Aram Gershuni_process (5) (LTx) (300.00 dpi)

עקבנו אחר האוטופורטרט של ארם, ב- 29 מפגשים, מלווים את תהליך היצירה מידי יום. נבנתה קופסה מיוחדת להגן על הציור וצבעיו הטריים, אשר עשה את הדרך בין הסטודיו של ארם לשלי, הציור שועתק בתנאים קבועים, בעזרת מכשיר ה- CRUSE שלנו.

Aram Gershuni_process (29) (LTx) (300.00 dpi)

תחילת הדרך, היתה, בלוח העץ, אשר נצבע במצע יסוד לצבעים המשמשים את ארם בציורו, המפגש האחרון היה, לאחר ציפוי הציור בשכבת לכה שקופה, המגנה על המצויר ומעמיקה את נראות הצבעים. היינו עדים לדרך, לבניית הדמות, פרטיה הקטנים, השינויים, המתרחשים אגב עבודה, ראינו את הפרטים שהיו, נעלמים לאחר מכן, תחת השכבה הבאה. לומר, תחת פני העור, אכן קיים בשר. על קירות הגלריה שלנו, מסודרים, ממוספרים, שלביה של היצירה, כאילו עומדים בזכות עצמם, כנקודה קפואה, על ציר הזמן.

Aram-Gershuni_process_animation

הדרך, התפתחותו של הציור, מובנים באופן שונה לכל אחד מאיתנו, הצופים. ואפילו הסבריו של ארם, אינם מורידים או מעלים את עצמת החוויה – מעין הצצה אל התפתחותו של תינוק בבטן אימו. השיעתוק לקובץ דיגיטלי נעשה ב- CRUSE, מכשיר יעודי לשיעתוק עבודות אמנות, יחידי בארץ, משמש כארבע מאות ארגונים, מוזיאונים, ועוד ברחבי העולם. ההדפסים, על גבי נייר Hot Press Bright, מסדרת הניירות בתקן DIGIGRAPHIE, של חברת EPSON.
לאתר – www.kook.co.il

unnamed

'ארם גרשוני, תהליך'/פתיחה – חמישי/ 10/04/14/שעה: 20:00/סטודיו שוקי קוק/סדנה גלריה/רוחמה 11/מתחם נוגה/ת"א/03-6816181

Author: שוקי קוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *