דולצ’ה ויטה: ראיון בלעדי עם מעצב המשקפיים טרי לסרי

Spread the love

קולקציית קפסולה בעיצוביו של מעצב המשקפיים, טרי לסרי לבית האופנה האיטלקי פנדי נוחתת מחר ברשת אירוקה. רק 40 פשאניסטות שמבינות עניין יזכו בתהילה. ראיון מיוחד עם מי שאחראי על פאר היצירה.

 

מי שלא מכיר את השם טרי לסרי וקורא לעצמו אופנתי כדאי שיעשה בדק בית (וגם גוגל), ולא רק בגלל שלסרי יפה תואר ופאר היצירה בעצמו. התרגשנו מהראיון הבלעדי שהעניק לנו לקראת קולקציית הקפסולה ( 4 דגמים בלבד) שעיצב עבור בית האופנה האיטלקי, פנדי, ותנחת מחר ברשת אירוקה וימכר בשני סניפים בלבד (רמת-אביב, מימלא ירושלים) ולכן ירינו את השאלה המתבקשת איך בכלל מתחילים?

‘תחילה פניתי לארכיון של פנדי, סרקתי כ-2,500 תמונות החל משנת 1966, מצאתי סדרת ציורים וצורות גאומטריות גרפיות חזקות מאוד, וממנה פיתחתי את הדפוסים בסגנון האומנות הקינטית (תנועתי-ד.א) והקוביזם לקולקציה. האתגר הגדול שעמד בפניי הוא מצד אחד להצמד לערכי המותג: הטקסטורות, הצבעים הנועזים, השכבות והשקיפיות, ומצד שני לזקק אותם לכתב היד המזוהה איתי, שאני מכנה ‘וינטג’ עתידני’.

‘וינטג’ עתידני’? תסביר.
‘המותג שלי נוקט בגישה אוונגרדית וחדשנית בכל הנוגע למשקפי שמש, ומבוסס על הקונספט ׳וינטג’ עתידני׳, כלומר הכלאה בין שימוש בפלטות צבעים, עיצובים וחומרים וינטג’ים, למגע מודרני ועדכני. הוקסמתי מהדרך בה פיתחו חומרים בשנות השמונים, כך שאני מקדיש מחשבה רבה מאוד לעבודה עם חומרים. אני מעסיק אנשים אשר תפקידם הוא לסרוק את כל העולם בכדי למצוא חומרים ישנים אשר לא בשימוש כבר, ליצירת הכלאות חדשות ומעניינות׳.

פאר היצירה, טרי לסרי/ צילום: יח''צ
פאר היצירה, טרי לסרי/ צילום: יח”צ

איפה אנשיך מוצאים את כל הטוב הזה?
׳בדרך כלל, קיימים מלאים ישנים ממפעלים שנסגרו בשנות ה -80 וה -90. מאחר שמדובר בכמויות קטנות מאוד עבור כל חומר, העיצוב בסופו של דבר הופך להיות סופר מוגבל (בין 25 ל 100 חתיכות), וזה מה שעושה אותם כל כך בלעדיים. כך שלא ניתן יהיה ליצרן יותר’.

לסרי, מעצב משקפיים צרפתי, הקים את המותג שלו בשנת 2008. עוד בילדות ידע כי זה ייעודו. ‘גדלתי בסביבה יצירתית, בן לאב אופטומטריסט ואם מעצבת, כך שהייעוד שלי די היה סלול. ידעתי שאני רוצה לעצב משקפי שמש אבל לא רגילים, אלא כאלה שיבדלו את עצמם מן הקהל, ומי שירכיב אותם יהיה מוכרח להיות אדם סקרן מטבעו. יוצר ולא מובל’. משקפיו  ידועים במסגרות הבולטות שלהם. למעשה, הוא יוצר מודלים מאוד גרפיים על ידי ערבוב קווי המתאר בהשראת וינטאג’, עם פרטי רוק אנד רול מודרניים כשהמוטו שמוביל אותו הוא “back-to-the-future”.

אפשר כזה? דגם Silvy מתוך שיתוף הפעולה בין לסרי לבית האופנה האיטלקי פנדי/ מחיר: 2,499 ₪/ להשיג באירוקה/ צילום: ערן תורג'מן
אפשר כזה? דגם Silvy מתוך שיתוף הפעולה בין לסרי לבית האופנה האיטלקי פנדי/ מחיר: 2,499 ₪/ להשיג באירוקה/ צילום: ערן תורג’מן

 

'ויטנג' עתידני/ דגם Fanny מתוך שיתוף הפעולה בין לסרי לבית האופנה האיטלקי פנדי/ מחיר: 2,499 ₪/ להשיג באירוקה/ צילום: ערן תורג'מן
‘ויטנג’ עתידני/ דגם Fanny מתוך שיתוף הפעולה בין לסרי לבית האופנה האיטלקי פנדי/ מחיר: 2,499 ₪/ להשיג באירוקה/ צילום: ערן תורג’מן

תחת האג’נדה העקבית שלו המתנגדת ללוגואים, גם הפעם בדגמים שעיצב עבור פנדי אין לוגו המקשט את מוטות המשקפיים או את העדשה, ‘לוגו המותג מוסתר מאחר ואני לא מאמין בזה׳, הוא מסביר. ׳הוא חקוק בדיסקרטיות בחלקם הפנימי של המשקפים, ובכך אני נותן ליצירתיות ולאיכות לשרת את הסימן המסחרי של המותג’. עוד פרט עסיסי שיכול לשמש אתכם היטב בשיחות סלון, הוא שכל שמות הדגמים של לסרי מסתיימים באות “Y”, כמו האות האחרונה בשמו הפרטי ובשם משפחתו, וזאת מאחר שהוא רואה בכל אחד מעיצוביו כאילו היו כאחד מילדיו. כך לדוגמא תוכלו לענוד את הדגמים Sexxxy, Excity, Obsessy.

בכל עונה אתה נותן שמות לקולקציות שלך על אדם או עידן מסוים מה הסיבה?
‘בכל עונה יש לי צללית או בחורה שמייצגת את חזון היופי בעיני באותה עת. בשנה שעברה למשל, הייתי לחלוטין מוקסם מיופיה של בלייק לייבלי. אפילו קראתי דגם על שמה שהפך לעיצוב הנמכר ביותר בקולקציה ואף נלבש על ידי מדונה, דיטה פון טיז, ומנדרי מור. אבל לא על ידה עדיין לצערי’.

גם הדגמים שעיצב לבית האופנה פנדי זכו להקרא על שם מוזות, והפעם דמויות מהסרט “דולצ’ה ויטה” (Fanny ו- Silvy) שהיו נשים עוצמתיות, חזקות ואלגנטיות. הדגמים המדוברים ישווקו במהדורה מוגבלת בבוטיקים נבחרים ב-50 מדינות. היינו אומרים לכם רוצו, אבל כנראה שחבל על המאמץ. נראה שלא ישאר.

THIERRY LASRY&FENDI, מחיר: 2,499 ₪ / להשיג בסניפי- ERROCA בחנויות קניון רמת אביב וממילא בלבד.

Author: מערכת פרימדונה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *