מצעד האלמנים והאלמנות המוסיקליים

Spread the love

הנושא הכאוב של אובדן בן או בת זוג תמיד היה בעל עניין תרבותי שגובל בפטישיזם (ע”ע חנוך לוין זצ”ל). בכל הנוגע לתפיסה חברתית התואר ‘רווק’ או ‘גרוש’ אוצר בחובו את הידיעה שנכשלת במערכת יחסים, או שגרוע מכך,  לא הצלחת מראש. נדרי הנישואים בנכר המערבי, אלו שרואים בכל כך הרבה סרטים כוללים את השורה-  ‘עד שהמוות יפריד בינינו’. כלומר, זהו קארט בלאנש להתחיל עם אדם שהיה או הייתה עד לא מזמן במערכת יחסים. אם זה לא מספיק, מוות של אדם קרוב מקנה לפי אותה תפיסה עומק רב יותר (ע”ע קווין קוסטנר ב’מכתב בבקבוק’). שני גורמים אלו לא יעצרו מבעד לעובדה שמושא האהבה עבר טראומה להיכנס למשוואה.

מל ברוקס –  ברוקס היה נשוי לאן בנקרופט. הוא במאי מצליח שמוכר במיוחד בזכות הפרודיות הפרועות שיצר בתקופה שבה הז’אנר עוד היה חתרני, היא היתה שחקנית מוערכת שזכתה בין היתר באוסקר, בגלובוס הזהב, בפרס טוני ועוד ועוד. בנקרופט נפטרה מסרטן בדרכי השתן. ברוקס היה הרוס אך המשיך בהדרגה לעשות את מה שהוא עושה. הוא לא נישא שוב וטען תמיד שהיא היתה כוח מניע מאחורי חלק מעבודותיו. בקטע זה ניתן לראות אותו משחק את היטלר ב’מפיקים’.

ליליאן דיסני. היא אולי לא ידועה בתור יוצרת עצמאית, אלא יותר בתור אשתו של וולט. היא עבדה בתור מזכירה באחת מהמחלקות של אולפני ההנפשה. הוא היה במאי ומפיק שניהל את החברה שנושאת את שמו. הם נפגשו בעבודה כמובן. הוא היה מסיע את כל העובדות הביתה, ולוקח אותה אחרונה בגלל שמצאה חן בעיניו. דיסני עישן בשרשרת ונפטר מסרטן ריאות בגיל מוקדם יחסית. דמותו נשארה מעט שנויה במחלוקת בגלל שמצד אחד היה די גזעני ואנטישמי. אך מצד שני תרם חלק גדול מההון שלו למוסדות צדקה. ליליאן נשארה מפורסמת בעיקר כאלמנה, וכממציאת השם ‘מיקי מאוס’ לדמות המאוירת האיקונית

סיפור חייה של פיית אוונס, זמרת הנשמה היה יכול בקלות למלא סידרת טלוויזיה סוחטת דמעות. היא בת של מוסיקאי לבן שעזב את אימה כשאוונס נולדה, היא גדלה בבתי אומנה ושרה במקהלת גוספל, לפחות בזמן שהיא לא הסתבכה עם המשטרה ולבסוף עזבה ללוס אנג’לס כדי להיות זמרת ליווי. מהלך זה הקפיץ אותה לקריירת סולו מרשימה כאשר היא התגלתה על ידי שון פאפי קומבס (הידוע באינספור כינויים שביניהם ‘פאף דדי’) . פיית גם הייתה נשואה לראפר ביגי סמולס שנרצח במסגרת מלחמת הראפ בין החוף המזרחי למערבי. לאחר תקופה סוערת שכללה נישואים נוספים וגמילה מתוקשרת היא הגיחה שוב כדיוות אר אנד בי.

אולי ג’ון רות הוא אינו שם מוכר למי שאינו נמנה עם מעריצי הניו מטאל הגרמני. הוא  ניגן עם ה’סקורפיונס’, הלהקה הנימוחה ביותר בתבל ואחר כך פנה לעיסוקים אחרים שביניהם יצירת גיטרות שמיועדות לנגני הז’אנר. הוא היה נשוי למוניקה דיימן. מוניקה היתה מאורסת, לפחות לפי דבריה, למוסיקאי המנוח ג’ימי הנדריקס והייתה גם הבן אדם האחרון שראה אותו בחיים. לה ולהנדריקס היה קשר מורכב שנקטע באמצע כאשר הלז יצא עם דוגמנית דנית (שטענה גם היא שהנדריקס עמד להתחתן איתה). אך אחרי לילה פרוע במיוחד, הנדריקס נטל מנת יתר מכדורי השינה של מוניקה ונפטר. לאחר מותו היא התחתנה עם הגיטריסט הגרמני והייתה חלק פעיל בחיי הלהקה. תרומתה כללה בין היתר עיצוב אלבומים ועבודות אמנות. אך ככל הנראה היא לא הרפתה ממורשתו של הנדריקס, ולאחר שנסיונות תביעה הולכים ונשנים כנגד עוד אחת מהנשים שאיתם היה מעורב רומנטית נכשלו היא התאבדה והותירה את ג’ון רות אלמן.

הביטלס הותירו אחריהם מספר אלמנים ואלמנות. ניתן למנות את פול מקרטני כאלמן של לינדה, שהיתה חלק מהלהקה שהקים אחרי הביטלס, או את אוליביה הריסון אלמנתו של ג’ורג’, אבל אין עוררין שהאלמנה הבולטת בחבורה היא יוקו אונו. לפי הסיפור המפורסם הוא פגש אותה בתערוכה שבה הציגה ונפעם מהמסרים האופטימיים שהיו שם. יחד הם ניסו לשנות את העולם ולהטיף לשלום ואחווה. לפי מעריצי ביטלס זועמים יוקו הייתה הסיבה שהלהקה האהובה עליהם התפרקה. אך מי שאלבומי הסולו של ג’ון לנון נגעו לליבו יודע שהייתה לה תרומה גדולה בהתפתחות המוסיקלית שלו ובהעזה להגיע למקומות חדשים. יוקו היא מוסיקאית מוכשרת, שלא לומר מחוננת. החומרים שלה היו וממשיכים להיות מאתגרים ומעניינים יותר ממה שהביטלס הצליחו אי פעם לייצר.

קורטני לאב היא עוד אלמנה מושמצת. אובדן כספי הירושה, הניתוחים הפלסטיים הקשים מנשוא, העובדה שהיא תמיד מופיעה באמצעי התקשורת שיכורה ועל חומרים בלתי חוקיים בלתי מזוהים, כל אלו הופכים אותה לקלה במיוחד לשנוא. מי שחוצה את הפסאדה מגלה מוסיקאית שמשחקת עם הקצוות החדים של התהילה ומעמידה מראה לא מחמיאה במכוון כנגד תרבות הפופ. זוהי האישה שתעמוד מתחת לפודיום בטקס משעמם ותזרוק חפצים מתוך הארנק על מדונה, בעוד זו מלהגת את גיבוב השטויות התורני בעוד כל היתר יעמדו בצד ויחייכו. אך מעבר לכך, היא מוסיקאית מוכשרת. כזו שיכולה להשתמש בתדמית שלה כמו דמות, להיות ביקורתית כלפי העולם הפלסטי של הפופ בעודה נראית כמו נסיכה מסוכר שדעתה השתבשה.

Author: יוליה ורנר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *