קולקציית החורף של המעצבת לארה רוסנובסקי מוכיחה שהיא לא מפחדת משילוב צבעים, הדפסים ויוצרת קרקס משל עצמה.
אחד מסימני ההיכר של המעצבת לארה רוסנובסקי הוא ההשפעות האתניות שבכל עונה מקבלות אינטרפרטציה שונה מן הצפוי. העונה, החליטה רוסנובסקי להשאיר אותן מעט בגזרות ולהתמקד בזכרון ילדות, הקרקס הרוסי של שנות השבעים. ‘אוהל הקרקס הרוסי זכור לי כילדה שגדלה במוסקבה של שנות השבעים, מה שהשפיע עליי עמוקות’ אומרת רוסנובסקי עם הצגת קולקציית החורף. ‘התקופה של רוסיה הסובייטית היא תקופה אפורה ואילו הקרקס תמיד היה האטרקציה הלאומית והמרכז הרגשי של העיר, עשיר וצבעוני’ היא מוסיפה.
הניגודיות שרוסנובסקי מנסה להעביר בקולקציה הנוכחית, מורגשת כתפר מוביל בכל לולאה בפריטי הלבוש. כן, במבט ראשוני אפשר לומר כי הקולקציה היא ללא ספק קרקס ומי באמת יקבל את האומץ להתלבש ככה ברחובות העיר? ‘תמיד רציתי לייצר את הניגודיות והקלאש הזה, אבל באופן שיהיה לביש, אורבני ומתקבל על הדעת. התרחקתי מהלוק שנראה קרקסי, עד שאמרתי לעצמי… רגע, אבל למה לא קרקס בעצם? אם ג’וצי יכולים לעשות זאת וזה נמכר גם אני יכולה’ עונה רוסנובסקי לשאלה.
ומה באשר לקולקציה? רקעים של פולקה דוט נאיביים ושרוולים נפוחים, שילובים של דפוסי חיות, לוליינים ונערות גומי, חיבורי טקסטורות והמון פטרנים, כל אלו שולבו יחד. התוצאה? קולקציה עשירה וייחודית שמקבלת תשומת לב לטרנד שהוביל המעצב אלסנדרו מיקלה לגוצ’י לשלב הכל מהכל. ‘החיבורים נראו לי רלוונטיים מתמיד בפיגורטיביות ‘ילדית’ כמו פייטים ובדי ניילון, או בדי סאטן עם שרוולים נפוחים לדוגמא’ מסבירה רוסנובסקי. כל אלה מעטרים שמלות ארוכות, גלביות – סימן ההיכר של המעצבת עוד מתחילת דרכה, קימונו וחליפות פיג’מה. מה שמעניין יותר הוא להביט מהצד על רוסנובסקי כל עונה מחדש ולהבין כי מאחורי כל פריט לבוש עומדת מעצבת עם אמירה ברורה ליצור את מה שהיא אוהבת מבלי לפחד: ‘אני מעצבת קולקציות אקלקטיות, הומוריסטיות ועם זאת פרקטיות ולבישות’ היא אומרת. לנו רק נותר לומר, המשכי כך. ולכן, תאמצו את האומץ שלה!
טווח מחירים: 790 ₪- 2,400 ₪ | להשיג ב-עמיעד 15 תל-אביב, אוסישקין 44 רמת-השרון