מדי פעם אני מנסה לבדוק מה קורה בקרב עוברי האורח שנדדו בחיי. כך מצאתי את עצמי בתוך הסטודיו החדש של מעצב האופנה עידן כהן, שיציג בסוף השבוע הקרוב את קולקציית הערב שלו לחורף 15-16 באוהל המרכזי של שבוע האופנה בניו יורק, לצידם של מעצבים גדולים כמו אלכסנדר וונג ומארק גיי’קובס. רגע לפני שהוא עומד להתחכך בברנז׳ת האופנה העולמית, קבלו הצצה לקולקציה שלו.
כהן עמד בכניסה לסטודיו שלו, 400 מ״ר בשכונת נווה צדק בתל אביב, עם חיוך כובש. ממעצב אנונימי ללא יחסי ציבור הוא הצליח לכבוש פסגה שכל מעצב חולם עליה ברגע שהוא מסיים את לימודיו – תצוגה בשבוע האופנה בניו יורק. אז איך הוא עשה את זה? גם אני שאלתי. ‘לפני כחצי שנה הגיע לידי קלי קטרון הקטלוג שלי בו מככבת הפרזנטורית קארין כהן, והיא זו שיצרה את הקשר’ מספר כהן. ‘בהתחלה לא ידעתי מי היא, רק הבנתי מחברים שמדובר בדמות מוכרת בתעשיית האופנה האמריקאית’.
למי שלא שמע את השם קלי קטרון כדאי לקרוא את השורות הבאות, מדובר בבעלים של משרד יחסי הציבור People’s Revolution המתמחה באופנה, והיא נחשבת לאחת הנשים החזקות בתחומה. בין היתר, הופיעה במספר תכניות ריאלטי בינלאומיות, המוכרת בהן היא ”הוליווד הילס”. קטרון חיברה בין כהן לחברת IMG, המפיקה את שבוע האופנה בניו יורק, ומשם העניינים החלו להתגלגל. ‘עברנו בחינות דקדקניות, עד כדי כך שביקשו מאיתנו להפוך את הבגד ולראות איך הוא תפור לפני שאישרו את השתתפותנו’, מספר כהן על תהליך הקבלה לתצוגה.
כשכהן מדבר בלשון רבים הוא מתכוון לבן זוגו, אלעד בורנשטיין, 24, שאחראי על הניהול השוטף של הסטודיו, ולאיש העסקים בועז מונוס, חבר ילדות של כהן, שחי כיום בוויאטנם. בורנשטיין אינו מתערב בעיצובים, אך את ההחלטות החשובות מקבלים בני הזוג יחדיו. ‘יש קושי מאוד גדול לעבוד עם בן זוג בעסק כזה’, מספר בורנשטיין בחצי חיוך שרומז שזו לא הפעם הראשונה בה הוא נשאל על העבודה המשותפת, ‘ובהתחלה היו לנו גם מריבות, אך עם הזמן הבנו שצריך להפריד את העבודה מהחיים האישיים שלנו וזה עובד’. לאחר שכהן ובורנשטיין קבלו את האישור הסופי והמיוחל על ההשתתפותם בשבוע האופנה, הם נזקקו למימון נוסף (‘להציג בשבוע האופנה זה עסק מאוד יקר, אני אפילו לא רוצה להיכנס למספרים’, הוא מסביר), ושם מונוס נכנס לתמונה. השלושה התגברו על הקשיים והיום הם כבר אורזים מזוודות בדרכם ללינקולן סנטר בניו יורק.
במקביל להכנות הטרופות בארץ, בניו יורק הסטייליסטית מאשה, שכהן הפקיד בידה את מלאכת הסטיילינג, כבר שוקדת במרץ רב על המראה הכללי של התצוגה. לא הרבה מכירים את מאשה בברנז׳ה המקומית, אך בעיר הגדולה (ניו יורק, כמובן) מספיק להגיד את שמה וכל הדלתות נפתחות בפנייך. מאשה התחילה להסתובב בתעשיית האופנה כנערה צעירה בניו יורק של אמצע שנות ה-90, תחילה כאסיסטנטית לסטייליסט הבית של מגזין האופנה Paper ולאחר מכן כסטייליסטית עצמאית. את עבודתה הראשונה לבד, עשתה עבור המגזין Self Service. לאחרונה היא השיקה את אתר The Know, לוח שנה תרבותי שבעזרתו היא שואפת לבנות אימפריית מדיה שתתן במה ליוצרים צעירים וחדשים בתחום האופנה, הצילום והאמנות. בראיון קצרצר ובלעדי לפרימדונה היא מספרת על עבודתה.
ספרי לי על תהליך העבודה שלך? ‘כל תהליך מתחיל בבריף שאני מקבלת מהלקוח על נושא הפרויקט והכיוון שלו, לרוב מצורפים אליו גם איורי השראה, ומשם הצעד הבא עבורי, הוא להבין כיצד להביא אותו לידי ביטוי. זה תהליך שכולל סיעור מוחות בניסיון להבין איך ליישם את הפרויקט בכיוון המתאים לו’.
את מי את חולמת להלביש? ‘בזמני החופשי, אני חולמת על דברים שאני רוצה לעצמי’.
בכל המדיות החברתיות את מצולמת כשאת עונדת מגן דוד, למה? מעבר לטלפון נשמע חיוך. ‘אוליבר בובין, מעצב פריזאי וחבר שנהגתי לעבוד עימו על הליין שלו FADE, משתמש בסמל בעיצוביו. חוץ מזה אני אדם רוחני ואוהב גאומטריה מקודשת.’
ובחזרה לנווה צדק, בקומת הקרקע של הסטודיו שוקדות התופרות על 30 הדגמים שעתידים להופיע על המסלול. הקולקציה מורכבת ברובה משמלות ערב ושמלות קוקטייל, וניתן למצוא בה גם חצאית מקסי עם חגורה רקומה בחרוזים, שמעליה מעין חולצת שכמייה שקופה משיפון בכחול נייבי עם עיטורי אבנים. כולם מבדים שנשזרו עבור כהן בעבודת יד בהודו. ‘הבד נשלח להודו עם דוגמה של העיצוב’, מסביר כהן על תהליך העבודה על הקולקציה שטרם נחשפה במלואה, ‘שם הוא נשזר, וחוזר חזרה לתפירה כאן בסטודיו’.
עורכת האופנה האגדתית דיאן פרנה, צילמה הזמנה לתצוגת האופנה של עידן כהן
לפני שנפרדנו אני מזכיר לכהן את ימי המועדונים שלנו ושנינו מעלים זכרונות וחברים משותפים שנעלמו לנו עם השנים, ומבינים כי התבגרנו. אם לומר את האמת, הופתעתי לפגוש חבר ילדות שהתפתח ועומד לגעת בפסגה, שלא תטעו הוא עדיין נשאר ביישן וחייכני אך בגרסה שונה. כן הוא הצליח להעלות על פניי חיוך ולהגיד הוא עוד יצליח.
התצוגה של כהן תתקיים ביום שבת הקרוב (14 בפברואר) בשעה 23:00 שעון ישראל, באולם המרכזי בלינקולן סנטר.