קול קורא לנדוד:קולקציית המסלול של קסטרו לאביב-קיץ 2015

Spread the love

כשמגיעה הזמנה לתצוגת אופנה, אתה ישר פותח את המעטפה כדי לראות ולנסות לדמיין מה יצרו ושינו הפעם בהפקה וכמובן בקולקציה, זוהי התרגשות מלאה בסקרנות יתרה. השבוע ביום שמש זוהר, הציגה חברת האופנה, ׳קסטרו׳, את קולקציית המסלול לאביב קיץ הקרובים. כמיטב המסורת אתי רוטר, מבעלי החברה, פתחה את התצוגה. ‘ערי הנופש במזרח התיכון, חיבור בין החדש והמסורתי, בין שעות הפנאי לעבודה ובין נוודות לחיי קבע’. הצהרת הכוונות הייתה נכונה ומצודקת למה שראינו כמה דקות לאחר מכן על המסלול.

צילום: אבי ולדמן.
צילום: אבי ולדמן.

המסע של מעצבי החברה החל בבחירת ההשראה, בתרבות הפנאי הקיצית בחופים המבודדים בהודו ותאילנד, יעדים בהם מתרחש מפגש ניגודי בין תושבי הקבע הותיקים, לאנשי המסיבות החולפים וכן גם לישראלים. ומצד שני זליגה של מוטיבים צורניים וטקסטורות של שני העולמות השונים כל כך, דרך הטכניקות, המוטיבים, הגזרות ועיצוב טקסטיל המאפיינים אותם.
Castro_Runway_Collection_s15_photo_by_Avi_Valdman70
הזמרת דיקלה, שהייתה אחראית על פסקול במהלך התצוגה, הוכיחה גם היא את הלך הרוח שכיוונו המעצבים ונתנה הופעה מרשימה במיוחד. על במה מרובעת, כשעץ נשתל בשוליה, כנראה כרפרנס לשורשים שממנו אנו באים, צעדה, ראשונה, גל גדות בשמלת מקסי עם מחשוף וי בחזית ובגב בדפוס אתני. אחריה פסעו דוגמניות בגלביות בשילוב חרוזים ואילו הגברים נעו בבגדים ‘זרוקים’ ורפויים שלרגע היה נדמה כי מדובר בסצינה מתוך סרט המוצלם במדבר החמים של ארצנו. גם מתן חאוי, דוגמן השער של המגזין שלנו, נראה יפה מתמיד.

צילום: אבי ולדמן.
צילום: אבי ולדמן.

החיבור שבין הניגודים המאפיינים את שני עולמות ההשראה: מסורתי מול עכשווי, טבעי מול מודרני, עתיק מול דיגיטלי – נראו בתצוגה בבגדים שנצבעו בטכניקת טאיי אנד דאי בגווני שחור-לבן שהפכו לאלגנטיים או בצהוב, ניוד וכחול השייכים לישראליות המקומית. תשומת לב מוצלחת ניתנה לבד האצילי ובעל ההיסטוריה העשירה, המשי בעיבודים מודרניים כמו הדפסים דיגיטליים, צביעות שמן ועיבודים טכנולוגיים. כל אלה הציגו את הפרשנות הייחודית והמוצלחת לטרנד האתניות שלא מסרב להיפרד מעולם האופנה מהר מאוד. אי אפשר להתעלם מטרנד בגדי העבודה – אוברולים וחולצות בגזרות אוברסייז, או בחליפות ג’ינס וחליפות בד בגווני כחול אינדיגו ובטכניקות יפניות מסורתיות כמו בורו (טלאים שנתפרים על בגדים קרועים.ד.א).

צילום: אבי ולדמן.
צילום: אבי ולדמן.

את תמונת הסיום של התצוגה חתמו בגדים אלגנטיים באווירת השפה האוריינטלית ההודית וטקסי החינה המסורתיים שתורגמו לחולצות משוחררות, חצאיות קלוש בגזרת מקסי מוצלחות, גלביות רקומות והדפסים. הגברים צעדו בטוניקות ארוכות ובחליפות בצבע אבן ומכנסיים באורך קרסול. התמונה שנראתה דמתה לערב שבו השקיעה צובעת את השמיים בורוד, והטיול על חוף הים המקומי הופך לרגע קסום ומיוחד. עוד בחטיבה הזו, נראו שמלות מקסי עתירות בד ומתנפנפות עם משחקי צמות עבות ומודגשות, בגווני פסטל כגון צהוב, תכלת וניוד ורדרד מה שנתן רמז כי ׳קסטרו׳ אולי מתכננת להיכנס אל תחום שמלות הערב כך שגם פה הוכיחה שהיא תצליח.

צילום: אבי ולדמן.
צילום: אבי ולדמן.

רבים ציפו וקיוו לתצוגה אחרת או לבשורה חדשה כזאת שרואים בשידור חי מבירות האופנה בעולם, אך מה שהפך את האירוע למוצלח הוא ללא ספק מסורת המינגלינג וההפקה המושקעת שמכניסה גלאם לזירת האופנה המקומית. הפגינה קישורים מיוחדים הסטייליסטית לימור זהר שביט, ולא פחות חוסר המאמץ של הפריטים, הקלילות והצבעוניות שהפגינה והוכיחה כי קסטרו היא אכן בית אופנה משמדבר בשפה מקומית כמו שאנחנו נודדים אל העיר הגדולה וחולמים על המדבר השמישי. אגב, יש את זה גם ב – XL?

צילום: אבי ולדמן.
צילום: אבי ולדמן.

צילום: אבי ולדמן.
צילום: אבי ולדמן.

Author: דניאל אסייג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *